Výrobca: MIRAGE
Kód produktu: MI/481303
Dostupnosť: Vypredané
35.00€
Bez DPH: 29.17€
Model pre vernú imitáciu PZL-23A 'KARAŚ' Bomb Plane .
Od jesene 1932 boli vytvorené tri prototypy, označené symbolmi: PZL - 23 / I, PZL - 23 / II a PZL - 23 / III. Pevnostné a statické skúšky PZL-23 / I boli dokončené v druhej polovici roku 1933. Prototyp sa na konci roku 1934 vo vzduchu zvýšil. V ďalších experimentálnych verziách sa vykonalo mnoho úprav: eliminácia vibrácií zadnej časti trupu a chvosta, posilnenie štruktúry profilu krídla, zlepšenie viditeľnosť zo sedadla pilota zvýšením zasklenia kabíny, znížením montážneho priestoru motora o 10 cm, použitím nového krúžku s menším koeficientom Cx, odstránením priestoru pre bombu v trupe, presunutím ejektorov pod krídla a pod trup a mnoho ďalších. Celkovo bolo zavedených viac ako 100 zmien a niekoľko stoviek zraniteľností bolo odstránených.

Modelová verzia pod názvom PZL - 23 Karaś A bola uvedená do prevádzky (od polovice roku 1935) v počte 40 kusov v novom závode PZL WP-1 (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców nr 1) a postupne vstúpila do výzbroje 1. leteckého pluku a boli vyvezené do Bulharska. Počas prevádzky tohto lietadla sa objavili nové chyby (napr. Príliš slabý motor, dosahujúci malý strop s plnou výzbrojou, nízka účinnosť žiabrov atď.). V dôsledku likvidácie týchto defektov bola vyrobená druhá verzia lietadla PZL - 23 Karas B. Mal výkonnejší motor (Bristol Pegasus VIII s 680 HP, boli odstránené žiabre, zlepšené profilovanie prechodu medzi trupom a kontaktom krídla). Zmluva s PZL bola na výrobu 210 lietadiel vo verzii B.
Od jesene 1936 sa začali dodávať leteckým plukom. V druhej polovici tridsiatych rokov sa lietadlo PZL - 23 B Karas stalo základným lietadlovým lietadlom, zatiaľ čo Karasie verzia A bola stiahnutá do vzdelávania. Karas slúžil v poľskom vojenskom letectve a využil ho pri niekoľkých významných akciách. V roku 1937 letka Karasi B z 1. PL demonštrovala ostré bombardovanie malej železničnej stanice na trase Chełm - Brześć n / B. Viaceré letky boli sústredené na letisku Vilnius - Porubanek ako súčasť demonštrácie sily proti susednej Litve, zatiaľ čo v októbri 1938 niekoľko Karasi z rôznych plukov bolo umiestnených na letisku v Aleksandrów, ktoré zabezpečovalo okupáciu Zaolzie. Podľa pravidiel bolo používanie Karasi použité na vykonávanie intervenčných úloh.

V septembrovej kampani uskutočnili niektoré bojové úlohy a prieskum zo vzduchu. Lietadlá, ktoré sú súčasťou vojenských letiek, bombardovali pancierové stĺpy, vykonali ďalekosiahle prieskumné nájazdy na územie Nemecka, Slovenska a Východného Pruska. Prvým bombardovaným objektom na území nepriateľa bola továreň v oblasti Oława. Strategické objekty vo východnom Prusku boli bombardované. Veľké množstvo vykonaných úloh spôsobilo približne 90% strát lietadiel. Celkovo bolo v septembrovej kampani zostrelených 112 karasi a iba 11 strojov bolo evakuovaných do Rumunska (tri z 31 letiek a osem z 24 letiek). Okrem toho v Rumunsku bolo 30 karasi vo verzii A s CWL - 1 (prekročil hranice 16. septembra 1939). Po začlenení Rumunska do Paktu 3 v Karasia internees, zbrane boli vymenené za nemecké a prieskum a výcvik a výcvik squadron bol vytvorený. Rumuni používali Karasi na Východnom fronte. Posledný Karaś sa používal v Rumunsku až do roku 1946 ako vzdušný cieľ.
Technické špecifikácie
  • Plastový model
  • Mierka 1:48
  • Séria 13
  • obtlačky
  • Fotoleptané diely

Zloženie súboru
  • Súprava plastového modelu




Napísať recenziu

Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre pridanie recenzie